סכומי ההגרלה הבאה:
מחזור 172601 ביום 01/07/17
₪3,000,000
סכומי ההגרלה הבאה:
הגרלה 2912 מיום 01/07/17
₪26,000,000
חדשות לוטונט >>
  • 23/09/2016:   יש לנו זוכים ! המאושרים שזכו ב- 5 וחזק הם: ע. מירושליים מ. מראשון לציון ס. מ כעביה ר. מכרמיאל ועוד מאות זוכים ב- 5 , 4 וחזק , 4 , 3 וחזק ,3 בקרוב אצלכם!
  • 02/09/2015:   חברת לוטונט מאחלת חג שמח ושנה טובה לכל לקוחותינו ובית ישראל, ויירבו זכיותכם השנה
  • 01/09/2015:   מחפשים עבודה לוטונט מחפשת אותכם צרו קשר דרך האתר או דרך הפייסבוק …
  • 01/09/2015:   לוטונט מברכת את א. מאילת שזכה ב 250,000 בהגרלה 2711
  • 01/09/2015:   לוטונט מברכת את שלושת הזוכים בפרס השלישי בלוטו בהגרלה 2711
  • 01/09/2015:   חדש בתחנת הלוטו – ניתן לשלוח טופס לוטו להגרלות הקרובות עד השעה 18:45
  • 20/08/2015:   עשיתם לייק לעמוד הפייסבוק של לוטונט ? www.facebook.com/LOTONET
займы онлайн на карту займ на карту займ на карту онлайн срочный займ на карту онлайн займ на карту быстрый займ на карту займ на карту срочно займ на карту мгновенно оформить займ на карту займ на карту без проверок мгновенный займ на карту

דף הבית » פוסטים » תקדים: בעלי דוכני הפיס ניצחו את מפעל הפיס (פורסם ב-MAKO)

תקדים: בעלי דוכני הפיס ניצחו את מפעל הפיס (פורסם ב-MAKO)

כתבה שפורסמה ב- מאקו  http://www.mako.co.il/special-p-il/articles/Article-3d6c539b5d7f741006.htm

לאחר מאבק משפטי שארך שנים, הצליחו בעלי דוכני לוטו להגיע להסדר פשרה על סך מיליונים, עם מפעל הפיס. הפרשה התפוצצה ב-1999 ונמשכה לאורך 13שנים, בהם המקרה עבר משופט לשופט, עד שהגיע לידי השופט תיאודור אור, שהצליח להשיג פשרה בין הצדדים

שמעון איפרגן | mako | פורסם 21/08/14 12:10 

בצעד יוצא דופן, מפעל הפיס הסכים לשלם באחרונה פיצוי של כשמונה מיליון ש"ח ל-39 בעלי דוכני פיס מבאר שבע ומרכז הארץ. הסיבה לפיצוי היא לאחר שבעלי הדוכנים הפסידו כסף במשך שנים רבות, בעקבות חדירה למחשביהם בדוכנים.

מערכת המחשוב של הפיס נפרצה

הפרשה החלה בשלהי שנות התשעים, כאשר עשרות בעלי דוכנים מבאר שבע ומרכז הארץ נדהמו לגלות שמידי חודש הם מפסידים אלפי שקלים וצוברים חובות, שאינם הגיוניים. עבור כל משלוח של טופס לוטו, כרטיס צאנ'ס או מכירת כרטיסי גירוד, הם אמורים לקבל עמלה של שבעה אחוזים, אך בפועל ההפסדים הלכו והצטברו.

בעלי הדוכנים נדהמו לגלות שיש אי התאמה מוחלטת בין המכירות שלהם בדוכן לבין הדו"חות של מפעל הפיס. בעלי כמה דוכני פיס גילו שברגע אחד נשלחו עשרה טפסי לוטו למערכת, כאשר הדבר אינו אפשרי בפועל. מאוחר יותר השופט בדק את ההתנהלות וגילה ששליחת טופס בודד, דרך מערכת המחשוב של מפעל הפיס, אורכת כ-16 שניות.

על פי החשד מישהו פרץ  לקודים האישיים של הדוכנים הללו דרך מערכת המחשוב. מתברר שהקודים הללו לא הוחלפו כשנכנסו בעלי דוכנים חדשים. במהלך הפריצה ביצעו פעולות רבות, שבמסגרתן נשלחו טפסים רבים, אשר חויבו על ידי מפעל הפיס.

סחבת של 13 שנים

בעלי הדוכנים הגישו תלונות ביחידת התשאול במשטרת מרחב הנגב, נגד המפיצים ומפעל הפיס. חוקרי מחלק התשאול הקימו צוות חקירה מיוחד, אשר חקר בעבר בכירים במפעל הפיס, מפיצים ואנשי מחשב, מתוך חשד שידעו או היו מעורבים בהונאת בעלי הדוכנים. במהלך החקירה התברר כי קלטות ובהם קבצים המתייחסים לבעלי דוכנים נעלמו ולא ניתן לשחזר את רובם.

לאחר חקירה ארוכה וממושכת, שנמשכה שנה, המליצה המשטרה להעמיד לדין כמה בכירים במפעל הפיס וכמה מהמפיצים. בפרקליטות מחוז הדרום החליטו לאחר בחינת הראיות בתיק שלא להגיש כתבי אישום נגד הבכירים ולסגור את התיקים נגדם בגין של חוסר ראיות.

בעלי הדוכנים לא התייאשו והגישו עוד בשנת 1999 תביעה אזרחית נגד המפיצים ומפעל הפיס, על סכום של כשבעה מיליון ₪. הנימוק שלהם היה שמפעל הפיס אחראי להפסדים הכספיים שנגרמו להם ולחובות שצברו בבנקים בעקבות זאת. מנגד, מפעל הפיס הגיש כתב הגנה ובו דחה את טענותיהם של בעלי הדוכנים. במקביל נטען כי הכתובת לטענותיהם של בעלי הדוכנים צריכה להיות המפיצים האזורים.

משפטם של בעלי הדוכנים נגד מפעל הפיס התנהל במשך 13 שנים ועבר בין כמה בתי משפט שונים ועשרה שופטים. מהלך עניינים זה גרם להתמשכות ההליכים המשפטיים ועיכוב בדיון התיק. לבסוף, התיק הגיע לידיו של השופט יעקב אברהם. לאחר ששמע את הצדדים ולפני שהתחיל שלב ההוכחות, הוא החליט למנות רואה חשבון מטעם בית המשפט, על מנת לבחון את טענות הצדדים.

הסכם פשרה על סך 7 מיליון ש"ח

רואה החשבון הצליח לשחזר חלק מ-2,000 ההקלטות, שהכילו קבצים חשובים וגילה אי סדרים והתאמות בכל הנוגע למכירות של בעלי הדוכנים, לעומת אלה שהופיעו בקבצי מפעל הפיס.

לפני כמה חודשים, החליט השופט אברהם לשלוח את הצדדים לגישור אצל שופט בית העליון בדימוס, תאודור אור. השופט אור הצליח לגשר על הפערים בין הצדדים ולהגיע להסכם, שנחתם בימים האחרונים. על פי הסכם הפשרה כל אחד מבעלי הדוכנים יקבלו סכום של כ-200 אלף ש"ח ובתמורה הם ימחקו את התביעה נגד מפעל הפיס. מהלך זה מסיר ממפעל הפיס את האחריות לפרשה ולנזקים שנגרמו.

אחד מבעלי הדוכנים נשמע מרוצה מההסכם לאחר שנים כה רבות של מאבק משפטי: "אני שמח שנלחמנו והאמנו בצדקת דרכינו ולא ויתרנו מול גוף גדול כמו מפעל הפיס, שמגלגל מיליארדים בשנה, כמו גם אל מול סוללת עורכי הדין שלהם. אנשים לעגו לנו שאין לנו סיכוי, אך הצלחנו להוכיח שצדקנו לאורך כל הדרך ונגרם לנו עוול". כך מסר אחד מבעלי הדוכנים בשיחה עם "mako".

במפעל הפיס אישרו את העובדה שנחתם הסכם פשרה בינם לבין בעלי הדוכנים ואת העובדה שהם פוצו במיליונים. "מדובר באירוע שתחילתו בשנת 1999 והמשיך בתביעה משנת 2001. התביעה התייחסה למערכת המחשוב, אשר אינה בשימוש מזה 12 שנים. מאז ועד לשנת 2013 התקיים הליך משפטי שלא הניב תוצאות. בהמלצת בית המשפט הועבר הנושא לטיפולו של המגשר, כבוד המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס, תאודור אור. הסכם הגישור אושר על ידי דירקטוריון מפעל הפיס ובית המשפט המחוזי נתן לו תוקף של פסק דין. בכך הסתיימה המחלוקת בין הצדדים והסתיים ההליך. יודגש, כי לא נמצא כל פגם בפעילות מפעל הפיס בעת ההיא ובכלל".

זהו מקרה דוגמא ליתרונות הליך הגישור. לאור הימשכות ההליכים בבתי משפט, וחוסר הוודאות לגבי התוצאה, מביא סכסוכים רבים לידי גמר לשביעות רצון הצדדים ומחליף הכרעה שיפוטית ממנה אחד הצדדים יתאכזב. בשנים האחרונות מרבית התיקים מופנים לגישור על ידי בית המשפט. בעקבות כך, אנו עדים לסכסוכים רבים אשר נפתרים בהליך גישור עוד לפני הגשת התביעה. הצדדים מבינים כי עדיף להם, טרם הגשת תביעות והוצאת סכומים רבים ונכבדים לנסות ולמצות את המו"מ ביניהם באמצעות מגשר מקצועי, בהליך שממילא יומלץ בעתיד על ידי בית המשפט.